Refusionspolitik

Fortrydelsesret - blomster, afskåret, planter, vin og specialiteter

Der er som udgangspunkt ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter, da der er tale om levering af unikke og håndlavede produkter, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 1 jf. § 7, stk. 2, nr. 1.  Der er ingen fortrydelsesret på vin, chokolade og andre fødevarer, da der er tale om levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug.

Vi tilbyder dog at du kan fortryde din bestilling helt frem til kl. 12 på den sidste hverdag før leveringsdagen, såfremt vi ikke har produceret din levering. Dog kan benytte dig af din fortrydelsesret ved at ringe til os på 30499040. 

 

Fortrydelsesret - brugskunst, krukker og andre færdig producerede produkter

Jf. Forbrugeraftaleloven har du 14 dagsfortrydelsesret. Fristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget varen eller tidspunkt for fysisk køb i butikken. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette kan gøres via mail cfrohn@gmail.com eller pr. telefone 30499040. Du kan ikke blot fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

 

Reklamationer

Vi garanterer, at din bestilling/levering er frisk ved modtagelsen, at udbringning sker på den ønskede dag, og at værdien af varen svarer til det bestilte. Eventuelle reklamationer skal rettes til C. Frohns Brugskunst, Fiskbækvej 9, 7840 Højslev pr. mail cfrohn@gmail.com eller pr. telefin på 30499040. En sådan reklamation skal finde sted 24 timer efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed. Der gøres opmærksom på, at købelovens mangelregler kan finde anvendelse på købet. 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb i forhold til ovenstående betingelser, får du det beløb, du har indbetalt retur. I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Dog betaler vi ikke difference, hvis du vælger en dyrere returneringsform end vores standardlevering. 

 

Politik om beskyttelse af persondata

For at indgå aftale med os skal vi bruge følgende oplysninger: Navn, Adresse, post nr., telefon nr. og e-mail. 

Vi foretager registreringen af ovenstående oplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysninger registreres hos Shopify og C. Frohns Blomster og Brugskunst - oplysningerne opbevares i fem år. Herefter slettes oplysningerne.

Vi videregiver ikke eller sælger dine oplysninger til tredje part. Du har som kunde altid ret til at gøre indsigelse eller få indsigt registreringen af oplysninger i forbindelse med aftaler hos os. Henvendelse herom skal rettes til cfrohn@gmail.com

Vores website er udarbejdet og styret af Shopify, samt tredjeparts programmør. Som et led i deres arbejde har din adgang til ovenstående data. 

Vedr. anvendelse af cookies henvises til Shopify's standard politik.  

 

Servicevilkår

Produkter på hjemmesiden

Alle billeder af produkterne på hjemmesiden er vejledende og illustrerer typen og form, Produktbilledets pris fremgår ved de enkelte produkter. Størrelsen og form vil ændrer sig i forhold til den pris der vælges. 

 

Bestilling med faktura

Bestillingen hvor der ønskes betaling via faktura skal bestillingen afgives via mail cfrohn@gmail.com eller pr. telefon 30499040. Så er vi klar til at hjælpe. Husk at oplyse faktureringsoplysninger inkl. rekv. nr. Betalingsbetingelser er 7 dage samt der påregnes et gebyr på 25 kr. 

 

Betaling på cfblomster.myshopify

Alle priser på ordrer inkl. moms.
Der kan betales med flg. kort: Visa og Mastercard , samt MobilePay via tilknyttet betalingsudbyder,  og gennemføres via betalingsvindue. 

Ved kortbetaling hæves beløbet på leveringsdatoen.

Leveringspolitik

Bestilling og levering 

Leveringsomkostninger afhænger af afstande og beregnes ved bestillingen. 

For levering samme dag skal bestillingen være afgivet inden kl. kl.12 (mandag til fredag). For levering i weekenden skal vi have din bestilling inden kl. 12 fredag. Har andre behov eller står i en akut situation er du velkommen til at ringe til os på 30499040.

Levering kan ikke finde sted på helligdage (undtagen mors dag)  
Vi tilstræber at levere din bestilling imellem kl. 8:00 – 20:00 alle dage. Tidspunktet for levering kan dog variere, men vi forsøger dog at imødekomme eventuelle ønsker. 

Ved levering over 50 km. kan vi beslutte at videregive din ordrer til en Bloomit samarbejdspartner.  

 

Hvis modtageren ikke er hjemme eller opgangen er låst

Har du givet tilladelse til, at vi kan sætte bestillingen foran døren, gøres dette. Vi kan dog ikke erstatte evt. bortkomne eller beskadigede bestillinger. Har du ikke givet tilladelse til, at vi må stille bestillingen foran døren, eller vurderer chaufføren, at det ikke er forsvarligt at efterlade den, tages bestillingen med retur til butikken. Der gives besked til modtageren med anmodning om afhentning af bestillingen snarest muligt i butikken. Ønsker modtageren ny udbringning af bestillingen vil der overfor modtageren blive opkrævet en leveringsomkostning jf. bestillingen.  

 

Bestillinger og levering til begravelser og gravsteder

Ved levering til begravelser skal tidspunkt på dagen altid oplyses. Bestilling til begravelser, skal bestilles dagen før inden kl. 12. Finder begravelsen sted en mandag, skal bestillingen være afgivet senest fredag kl. 12.00. Vi tilstræber at levere blomsterne senest en time inden begravelsen, så det er vigtigt, at det præcise tidspunkt for begravelsen angives ved bestilling. Ønske en hurtigere levering kontakt os på 30499040 for af drøfte muligheder. 

 

Bestilling og levering til virksomheder

Det er muligt at afgive sin bestilling til levering samme dag frem til kl. 12.00 på hverdage. Ønskes levering inden kl. 16, skal bestillingen afgives dagen før inden kl. 16.00. Bestillinger til virksomheder leveres som udgangspunkt i receptionen. Der skal være tydeligt angivet virksomheds- og modtagernavn på bestillingen.

 

Afhentning

Det er kundens ansvar at afhente bestillingen på det aftalte tidspunkt og sted. Såfremt kunden bliver forsinket, er det vigtigt at give os information om dette. Ved afhentning udenfor vores normale åbningstid sættes buketten ud i vores pavillon med navn.  

 

Juridisk meddelelse

Frohns Blomster og Brugskunst - Fiskbækvej 9 - 7840 Højslev. 

Tlf. 30 49 90 40

E-mail: cfrohn@gmail.com

CVR 34 49 90 04